Tiedote johtokunnan kokouksesta 17.5.2016

Jäsenuutiset, Seuran uutisia

20.05.2016

Tiedote johtokunnan kokouksesta 17.5.2016

Johtokunta käsitteli ajankohtaisia asioita sekä taloustilanteen. Taloustoimikunnan suosituksen mukaisesti talouden toteumaa tarkasteltiin uuden tilikartan mukaisesti, ja raportin esitystapa todettiin informatiiviseksi. Päätettiin käsitellä joka kokouksessa talouden raportointia uuden pohjan mukaisesti.

Kesän kunnossapitoremontit. Valittiin kellarin ja pukuhuoneiden kunnostustyön tekijäksi Mihaka Oy. Valittiin kiukaiden 2 ja 4 uusimistyötä tekemään Refrak Oy.

Perhesaunat. Johtokunta käsitteli laajasti perhesaunoja, niistä tullutta palautetta sekä kevätkokouksessa käytyä keskustelua. Todettiin, että perhesaunoissa eniten puhutti itse jaetun saunomisen lisäksi uimapuvun käyttö. Keskusteltiin eri näkökulmista yhteisistä saunapäivistä. Perhesaunat ovat saavuttaneet niin paljon suosiota että jatkaminen jossain muodossa olisi hyvä.

Päätettiin, että perhesaunoja jatketaan vielä tulevaisuudessakin ja seurataan niiden suosiota ja järjestelyjen toimivuutta. Päätettiin, että perhesaunoista päätetään erikseen aina vuosi kerrallaan. Päätettiin suositella perhesaunan kävijöille uimapuvun käyttöä. Se ei kuitenkaan ole pakollista. Tällä kertaa saunoja päätettiin järjestää kerran syksyllä ja kerran keväällä. Päivät katsotaan muuhun toimintaan sopiviksi ja niistä tiedotetaan hyvissä ajoin. Syksyn perhesaunapäivä tulee olemaan sunnuntai.

Todettiin, että moni jäsen kaipaa mahdollisuutta tutustuttaa puolisonsa seuraan. Päätettiin, että vanhan käytännön mukaisesti jäsenten puolisot voivat tulla saunatalolle saunomaan vierasmaksulla. Jäsenen tulee silloin huolellisesti perehdyttää puolisonsa seuran käytänteisiin ja ohjeistaa hänet toimimaan oikein saunatalolla.

Kesäkuun ja elokuun aukioloajat. Kesäkuun ja elokuun lauantait ovat yleensä olleet hyvin hiljaisia saunojien osalta. Päätettiin, että kaikki kesäkuun ja elokuun lauantait ovat jaettuja.

Suomalaisen saunan päivä 11.6.Suomalaisen saunan päivää juhlistetaan aina kesäkuun toisena lauantaina, tänä vuonna 11.6. Silloin jaetaan myös vuosittainen Löylynhenki-palkinto. Päätettiin että juhlan kunniaksi suomalaisen saunan päivä on ilmainen saunapäivä seuran jäsenille. Suomalaisen saunan päivä on jaettu saunapäivä.