Tiedote johtokunnan kokouksesta 13.6.2016

Jäsenuutiset, Seuran uutisia

15.06.2016

Johtokunta käsitteli ajankohtaisia asioita. Todettiin, että Löylynhenki-palkinto jaettiin 9.6. Helsinki Sauna Daylle. Sauna ja saunominen on muutenkin kiinnostanut mediaa viime aikoina. Erityisesti seuran hanke satavuotiaiden saunojen kartoittamiseksi on saanut paljon huomiota ympäri Suomen. Käsiteltiin ajankohtainen taloustilanne ja todettiin se hyväksi.

Avustukset. Päätettiin myöntää tutkimus- ja kulttuuritoimikunnan esityksestä apuraha lääketieteen tohtori, kardiologi Jari Laukkasen saunan terveysvaikutuksiin liittyvään tutkimukseen. Tutkimushanke on jatkoa vuonna 2015 tehdylle sydän- ja verisuonitautitutkimukselle. Tutkimus on korkeatasoinen, vertaisarvioitu ja vahvasti tieteellinen saunatutkimus. Koska aikanaan Suomalaisen saunan tutkimussäätiön seuralle siirtämiä varoja on edelleen jäljellä säätiön lakkauttamisen jälkeen, päätettiin kattaa avustus, 10.000 euroa, näistä tutkimukseen tarkoitetuista varoista. Näin ollen tutkimusapuraha ei vaikuta seuran juoksevaan taloudenpitoon.

Talousohjesäännön päivitys. Taloustoimikunta on kevään aikana käsitellyt talousohjesääntöä ja ehdottaa sitä päivitettäväksi vastaamaan paremmin nykytilaa. Käsiteltiin päivitettyä talousohjesääntöä ja todettiin se selkeäksi ja hyväksi. Päätettiin hyväksyä talousohjesääntö taloustoimikunnan esityksen mukaisesti. Talousohjesääntö löytyy seuran kotisivuilta.