Tiedote johtokunnan kokouksesta 12.4.2016

Jäsenuutiset, Seuran uutisia

15.04.2016

Johtokunta kävi läpi ajankohtaisia asioita. Taloustilanne todettiin hyväksi. Jäsenmaksuja on maksamatta yhteensä 28.000 euroa, rästejä on 215 henkilöllä. Kahvion talouteen liittyen todettiin, että raaka-aineiden hinnat ovat nousseet huomattavasti, keskimäärin viime vuodesta yli 10%, ja joidenkin tuotteiden hintoja on tarvetta nostaa. Erityisesti kalan hinta on kohonnut. Todettiin että tuotekohtaisia korotuksia kahvion hintoihin voidaan tehdä siltä osin, kun hinnannousu selittyy raaka-aineiden hinnannousulla.

Kevätkokousasiat. Päätettiin lisätä keskusteluasiaksi saunojen lämpötilat, sillä asiasta on toivottu keskustelua. Kokouksen jälkeen seuran varapuheenjohtaja Jussi Niemelä esitelmöi aiheesta ”Suomalaisen saunakulttuurin nykyilmiöitä”.

Seuran valokuvakokoelma. Vuonna 2015 seuran kirjasto järjestettiin. Sen yhteydessä kartoitettiin seuran valokuvakokoelmaa, joka on mittava mutta järjestämättä. Valokuvakokoelma tulisi järjestää ja luetteloida arvokkaan materiaalin säilyttämiseksi sekä myös käyttöä varten. Kustannus järjestämisestä olisi noin 6000 euroa. Päätettiin järjestää seuran valokuvakokoelma ja varata seuraavana vuonna määräraha arvokkaiden kuvien digitointiin.

Kesätauon pituus. Kunnossapitotoimikunta esittää kesätauon pituudeksi viittä viikkoa. Tässä ajassa saunatalon toiminnallisiin tekijöihin vaikuttavat kunnossapitotyöt ehditään tehdä. Saunatalon julkisivuremontti kestää kolme kuukautta, mutta se toteutetaan niin ettei saunominen häiriinny. Päätettiin kesätauon pituudeksi viisi viikkoa. Kesätauko alkaa juhannusaatosta 24.6., joten saunatalo aukeaa jälleen 2.8.

Muut asiat:

Perhesaunat. Käsiteltiin palaute, jota oli tullut lähes 400 kappaletta. Todettiin että perhesaunapäiville on kysyntää. Asia viedään keskusteluasiana kevätkokoukseen. Johtokunta palaa asiaan seuraavassa johtokunnan kokouksessa.