Tiedote johtokunnan kokouksesta 12.3.2015

Uutisarkisto

16.03.2015

Johtokunta käsitteli kokouksessaan saunan 5 22.2. sattunutta kytöpaloa. Todettiin, että saunan korjaus etenee, ja sauna päästäneen ottamaan käyttöön huhtikuussa.

Saunatalon kesäaukioloajat. Seuran kahviotiloihin on tulossa mittava remontti, jonka yhteydessä myös kalustoa vaihdetaan runsaasti. Lisäksi talon puulattiat kunnostetaan kesän aikana. Koska remonttien aikana kahviotilat sekä niihin läheisesti liittyvä tilat ovat poissa käytöstä, todettiin, että saunatalon on oltava kiinni keittiön kunnostuksen vaatima aika. Tästä johtuen johtokunta katsoi tarpeelliseksi pitää saunatalon suljettuna kuusi viikkoa, alkaen juhannuksesta 19.6. Saunatalo aukeaa jälleen maanantaina 3.8.

Kevätkokous. Todettiin että kevätkokous pidetään tiistaina 28.4. Kino Tapiolassa.

Suomalaisten saunaseurojen kutsuminen tutustumaan Suomen saunaseuraan. Tapahtumassa eri saunaseurojen edustajilla on ollut mahdollisuus verkostoitua sekä tutustua toisiinsa.  Päätettiin järjestää tänäkin vuonna Suomen saunaseurojen tapaaminen sunnuntaina 12.4.

Löylyn henki–palkinto. Saunaseura jakaa vuosittain Löylyn Henki–palkinnon henkilölle tai taholle, joka on edistänyt suomalaista saunakulttuuria. Palkinto on jaettu Suomalaisen saunan päiviä, joka on kesäkuun toinen lauantai (tänä vuonna 13.6.). Päätettiin pyytää ehdotuksia palkinnon saajaksi 1.4. mennessä.

Jäsenkahvit. Johtokunnan kokousta ennen pidettiin johtokunnan jäsenkahvit. Paikalla oli kaksi osallistujaa. Jäsenkahvien risut ja ruusut sekä käyty keskustelu käsiteltiin kokouksessa. Johtokunnan jäsenkahvien osallistuminen on ollut harmillisen vähäistä, joten kevään seuraavat kaksi kertaa päätettiin yhdistää yhdeksi kerraksi, torstaina 16.4.2015 klo 17.00-18.30.

Toimikunnat. Johtokunta käsitteli toimikuntien kuulumiset.

Uusien jäsenten ottamisajankohdasta päättäminen. Päätettiin ottaa uusia jäseniä seuraavan kerran helmikuussa 2016.

Tarvaspään taidelöylyt. Gallen-Kallelan museo on pyytänyt Saunaseuraa kumppanikseen touko–kesäkuussa järjestettäviin Tarvaspään taidelöylyihin. Päätettiin sponsoroida tapahtumaan saunapuut.